20090225

CEMBURU

Sungguh aku cemburu ketika ini.
Apabila membaca artikel-artikel dari blog-blog manusia. Mereka ingin berkahwen. Sudah bertunang. Oh bahagianya.

Aku? Aku belum kahwen.Belum tunang.Punya kekasih? Pernah. Pernah suatu ketika dahulu.
Namun terputus ditengah jalan akibat desakkan keluarga kerna tidak berkenan akan dirinya.
Alah, apa yang aku buat dan aku punya selama ini pun tdk pernah disetujui mereka.Lumrah.

Sebenarnya aku sangat menyayangi kekasih ku itu. Sehingga ingin mendirikan rumah tangga. Ibubapanya dan ahli keluarga nya sudah mengenali aku. Ya, aku sayang kepada ibunya, kerna akukan tiada mendapat kasih syg dari bonda sebenarku.

Mungkin kerana terdesak untuk keluar dari rumah durjana ini, aku sangat cintakan nya. Tidak aku layan mana-mana jejaka yg cuba mengusikku. Tiada. Namun, bak kata pepatah, bagi muka naik kepala. Sudah aku sayangi sepenuh hati. Dia boleh bertindak pukul memukul ku.
Sekali lagi aku menjadi 'punching bag' . Ah itu semua cerita lama.

Dia sudah berkahwen sekarang. Aku tumpang bahagia.

Tapi ini kisah aku.
Aku mahu kekasih yang betul-betul menyayangi aku.
Tidak menyakiti aku. Mengapa susah sekali?
Memang ada yang mendekati aku. Tapi untuk bercinta secara serius..
Aku tidak nampak lagi kejujuran mereka. Ah

Tiada ulasan: